Saturday, March 19, 2011

Secebis Kata

Assalamualaikum wbt.
Alhamdulillah wa syukurillah, hanyalah padaNya, pemilik segala hati. Saat ini, sudah 8 hari diri Nazma bergelar seorang isteri. Nazma selamat diijabkabulkan dengan 'Ustaz Zauj" pada hari Jumaat, 11/03/11. Alhamdulillah, juga puji padaNya,selamat sudah majlis walimah mereka di rumah Nazma dan jugak Ustaz Zauj.





Nazma berkahwin di usia 21 tahun 5 bulan 10 hari. Nazma yang senyap-senyap sahaja, tiba2 berkahwin. Sudah tentu, ianya menjadi satu persoalan kepada teman2 dan kenalan2nya. Bertubi2 Nazma ditanyai dengan soalan yang sama. Antaranya, "Mudanya nak kawen, da bersedia ke?"... "Bertunang, tak bagitau pun, tup2, dah nak kawen?"... "Macam mana boleh jumpa Ustaz Zauj?"... "Macam mana boleh terima Ustaz Zauj?"...

Demi merungkaikan segala persoalan teman2 dan kenalan2 yang disayangi, setelah mendapatkan keizinan dari Ustaz Zauj, Nazma akan menulis KISAH KAMI secara bersiri.

Namun, KISAH KAMI ini bertujuan untuk meraikan teman2 yang ingin mengetahui kisah ini, mengambil apa yang baik dari kisah ini, dan meninggalkan apa yg tak baik dari kisah ini. Jika yang baik dan cantik itu, semuanya datang dari percaturan Allah, Yang Maha Bijaksana dalam mengatur hidup kita, namun, jika yang tak baik dan tak elok itu, semuanya datang dari  hamba yang lemah lagi alpa.

~SELAMAT MENGIKUTI KISAH KAMI~

Gambar Hiasan. Credit to Danang.

Perjuangan dalam pernikahan ini masih panjang selagimana hayat masih dikandung badan. Matlamat pernikahan ini bukan mudah dan senang tuk digapai. Pastinya, ujian dan dugaan silih berganti, kerna itulah tanda kasih sayang Nya. Pengembaraan ilmu Nazma dalam menuju Ilahi diteruskan lagi,... Bersama Ustaz Zauj.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.